kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

czwartek, 21 marca 2013

Puchate bułeczki


Byłam bardzo szczęśliwa kiedy zobaczyłam, że bułeczki się udały, bo niestety ciasta drożdżowe nie są moją najmocniejszą stroną, a wszystko to za sprawą świetnego przepisu, który znalazłam, jak dobrze pamiętam na blogu mojepasje. Bułeczki są szybkie w wykonaniu więc nie zabierają nam dużo czasu, a są bardzo smaczne. No i największy plus jest taki, że ciepłe, domowe bułeczki na śniadanie to idealna opcja !
 A do tego dżem i ciepłe mleko lub kakao i jestem w raju ! ;) 


Składniki:
  • 500g mąki pszennej
  • 250 ml ciepłego mleka
  • 50 g drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 40ml oleju
  • 1 łyżeczka soli
dodatkowo:
  • 1 żółtko do posmarowania 
  • opcjonalnie nasiona do posypania lub starty żółty ser

Przygotowanie:

Drożdże kruszymy, dodajemy cukier i rozpuszczamy w ciepłym mleku.

Na chwilę odstawiamy i w tym czasie przesiawamy do miski mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, sól, olej i wszystko dokładnie zagniatamy do czasu, aż ciasto będzie jednolite i będzie odstawało od ręki.

Miskę z ciastem przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu (ok. 45min)

Po tym czasie uformować 8 bułeczek i układać w odstępach od siebie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Zostawiamy na ok 15min, aby trochę podrosły. W tym czasie nagrzewamy też piekarnik do 210st.C.

Przed pieczeniem smarujemy bułeczki żółtkiem i posypujemy ulubionymi ziarnami lub żółtym serem.

Pieczemy ok. 20min. Upieczone już bułeczki studzimy na kratce.




Smacznego ! ;)  

 



4 komentarze:

  1. Jakie puchate :) Na pewno są smaczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że są mega pyszne :) Ja też takie chce :)

    ---
    Zapraszam również na kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak:) Tak na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń