kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

czwartek, 14 marca 2013

Jabłkowo - cynamonowa granola

Od dawna chciałam zrobić domową granolę, która będzie dla mnie śniadaniową odmianą, bo na ogół uwielbiam wcinać płatki śniadaniowe z baaardzo zimnym mlekiem. To jest to co kocham ! :)
Miałam swoje pierwsze starcie z granolą i mogę powiedzieć że jest ok, chociaż mogłam ją trochę krócej "suszyć". Następnym razem wyjdzie idealna ! :)


Składniki :
  • 1,5 szkl płatków owsianych
  • 2 łyżki otrębów
  • 2 łyżki pestek słonecznika
  • 1/4 szkl. orzechów włoskich
  • 1/4 szkl orzechów laskowych (tych akurat nie miałam i dałam po prostu 1/2 szkl. orzechów włoskich)
  • odrobina soli
  • cynamon, imbir, gałka muszkatołowa (dałam razem 2 łyżeczki )
  • 2 łyżki miodu
  • 2 łyżki oleju
  • 1 duże lub 2 małe jabłka 
  • płatki kukurydziane
  • prażona pszenica z miodem
  • 1/4 - 1/2 szkl rodzynek
  • 1/4 szkl suszonej żurawiny (zabrakło mi niestety ;) )

Przygotowanie :

Piekarnik nagrzać do 170st. C

Wszystkie suche składniki wymieszać (rodzynki, pszenicę i żurawinę zostawiamy i dodajemy dopiero do suchej już granoli !)

Jabłko zetrzeć na tarce o małych oczkach. Dodać do niego olej i miód, zamieszać i wlać do suchych składników.

Wszystko dokładnie połączyć i przełożyć na blachy wyłożone papierem do pieczenia.

Piec ok. 1 godz. co jakiś czas mieszając do czasu zrumienienia się składników i całkowitego wysuszenia.

Wyłączyć piekarnik, dodać rodzynki, pszenicę i żurawinę. Pozostawić w uchylonym piekarniku.

Granolę przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku.




Smacznego ! ;) 

3 komentarze:

  1. Domowa granola jest najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jabłka i cynamon to idealne połączenie ,a do tego w pysznej domowej granoli - ekstra ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna, pyszna:) A ja porywam jeszcze tą babeczkę z tytułu bloga, jest ... cudna:)

    OdpowiedzUsuń