kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

czwartek, 20 grudnia 2012

Bajaderki


A na dzisiaj mam dla Was pyszne, małe słodkości !
Z orzechami, rodzynkami ... no idealne, co tu mówić więcej ;) A o czym w ogóle mowa? Oczywiście o małych bajaderkach na jeden gryz ! ;)
Przepis widziałam na wielu blogach taki sam, ale ostatecznie podpatrzyłam go na shiraja.blogspot :)



Składniki :
  • 300 g herbatników
  • 100 g rodzynek
  • 100 g posiekanych orzechów
  • 200 g dżemu truskawkowego lub wiśniowego (użyłam truskawkowego)
  • 100 ml mleka
  • 100 g masła
  • 100 g cukru
  • 4 czubate łyżeczki kakao
  • kilka kropli aromatu rumowego (nie miałam akurat w domu więc dodałam migdałowy)
  • wiórki kokosowe do obtoczenia

Przygotowanie :

Herbatniki pokruszyć. Ja robię tak, że wrzucam je do reklamówki i gniotę dokładnie wałkiem.

Rodzynki sparzyć i pokroić. Orzechy posiekać.

Masło, cukier, mleko, kakao rozpuścić. Dodać resztę składników (oprócz wiórek) i dokładnie wszystko wymieszać. Zostawić do ostygnięcia.

Z masy formować małe kuleczki i obtaczać w wiórkach kokosowych.

Zostawić w zimnym miejscu, aby dobrze zastygły.




Smacznego ! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz