kursor

/jedzenie_i_picie/jedzenie/babeczka.cur

piątek, 6 lipca 2012

Tarta z porzeczkami

Sezon czarnej porzeczki uważam oficjalnie za otwarty. Choć nie przepadam za bardzo za tym owocem, skusiłam się na ciasto z jego udziałem.Tarta jest delikatnie kwaskowata co daje świetny efekt ze słodkim śmietankowym budyniem. Polecam !


Składniki na ciasto :
  • 350g mąki pszennej
  • 100 g margaryny
  • 100g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Składniki na nadzienie :
  • 2 budynie śmietankowe lub waniliowe 
  • ok. 3 szklanek mleka
  • 6 łyżek cukru
  • 2 szklanki porzeczki (u mnie czarna)
Beza :
  • 3 białka 
  • 5-6 łyżek cukru (można dać mniej, bo moje ciasto było jak dla mnie troszeczkę za słodkie)
  • 5 łyżek wiórków kokosowych
Przygotowanie :

 Wszystkie składniki na ciasto wyłożyć na stolnicę (margaryna ma być w temperaturze pokojowej ! ) i zagnieść . Gotowe zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na 1 godz lub do zamrażarki na 30 min. Po tym czasie wyjąć ciasto i rozwałkować na kształt formy na tartę. Foremkę wysmarować masłem i przełożyć na nią rozwałkowane ciasto, nakłuć, obciążyć (np. suchą fasolą ). Zapiekamy wstępnie ok. 10 min.

W międzyczasie gotujemy 2 budynie na 3 szkl. mleka według instrukcji na opakowaniu, dodajemy cukier. Gdy będzie już gotowy odstawiamy na jakieś 5 min żeby delikatnie przestygł. Wrzucamy do niego porzeczki i dokładnie mieszamy.

Na podpieczone ciasto wykładamy budyń z porzeczkami i na to wykładamy ubitą pianę z białek (ubijamy białka, gdy będą już sztywne dodajemy cukier i wiórki. Dokładnie mieszamy).

U mnie zostało jeszcze trochę ciasta więc położyłam małe kawałki na pianie z białek. Piec w 180st. C, 20 -25 min. Wszystko zależy od piekarnika, więc należy sprawdzać co jakiś czas.


Ja je podałam z lodami jak było jeszcze ciepłe ;)




Smacznego ! ;)  

1 komentarz:

  1. o raju niebiański... aż mi wszystkie ślinianki pracują!
    mmmmmmmmmmmmmmm....
    :)

    OdpowiedzUsuń